Actualitat
Alt_Img

Correu de la Seguretat Social: “Comunicació Inspecció de Treball”, què és i què cal fer

Mediconsulting

En els darrers dies, diverses empreses estan rebent un correu de la Tresoreria General de la Seguretat Social amb el títol “COMUNICACIÓN INSPECCIÓN DE TRABAJO”, fet que ha generat dubtes i preocupació. T’expliquem què significa realment i quines gestions cal fer.

El primer que cal aclarir és que no es tracta d’una inspecció de treball, ni tampoc implica cap incidència, requeriment sancionador o irregularitat relacionada amb l’empresa.

La comunicació té un caràcter merament informatiu i administratiu.

Segons el document emès pel Sistema d’Inspecció de Treball i Seguretat Social, l’objectiu és sol·licitar una adreça de correu electrònic de contacte perquè l’empresa pugui rebre avisos sobre futures notificacions electròniques. 

Per què s’està enviant aquest avís?

La normativa vigent estableix que les empreses, com a persones jurídiques, estan obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.

Això significa que les notificacions de la Inspecció de Treball s’associen directament al CIF de l’empresa, sense necessitat de cap alta prèvia. 

Ara bé, perquè l’empresa rebi un avís quan hi hagi una notificació disponible, és necessari que la Tresoreria disposi d’una adreça de correu electrònic de contacte.

Aquest és l’únic motiu del missatge que s’està rebent.

Les empreses poden gestionar aquesta informació a través del portal de notificacions electròniques de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, disponible a: https://oeitss.gob.es 

També es pot accedir directament a l’espai d’avís de notificació mitjançant aquest enllaç: https://oeitss.mites.gob.es/avisonotificacion 

En cas que l’empresa vulgui que la seva assessoria laboral també rebi aquestes notificacions, es pot tramitar l’apoderament a través del Registre Electrònic d’Apoderaments de la ITSShttps://reaitss.mites.gob.es

Què cal fer si reps aquest correu?

La gestió és molt senzilla:

  • revisar el contingut del missatge 
  • comprovar si la Seguretat Social ja disposa del correu electrònic de contacte 
  • facilitar-lo si encara no consta informat 

No cal fer cap altra gestió ni alarmar-se.

En resum: no és una inspecció, sinó una actualització de dades per facilitar futures notificacions.

A Mediconsulting t’ajudem

A Mediconsulting comptem amb un equip d’assessors experts a la teva disposició. Si necessites assessorament o vols resoldre qualsevol dubte, pots fer-nos-el arribar a través d’aquest formulari.

Altres articles d’interès:

 

MEDICONSULTING ETL GLOBAL, SL; NIF B-58818501; domicili social: Passeig de la Bonanova, 47, Barcelona 08017; Inscrita al Registre Mercantil de Barcelona, Volum 22352, foli 151, Inscripció 6a d'adaptació, Full B-36.748

Comparteix-ho